Jak zapuścić piękne i długie włosy? Czy to takie proste?

"Przecież to żaden problem. Wystarczy stosować dobry szampon i ewentualnie jakąś odżywkę..."
Baardzo chciałabym móc tak powiedzieć. Niestety pielęgnacja włosów to czasami droga przez mękę.
Trzeba przetestować dziesiątki kosmetyków na własnych włosach, aby trafić na te idealne.
Często coś co sprawdza się u innych, u nas się nie sprawdzi.
Pierwsza i najważniejsza zasada to poznanie swoich włosów. Musimy zobaczyć, co na nie wpływa pozytywnie a co negatywnie. I niestety nie zawsze możemy korzystać z rad koleżanek, gdyż jest to sprawa dość indywidualna. Niekiedy uwarunkowania genetyczne sprawiają, że nie nigdy nie będziemy mieć gęstych, lśniących i długich włosów. Trzeba to po prostu zaakceptować, ale warto zrobić wszystko, aby były w jak najlepszym stanie.
Ważne jest również, aby regularnie podcinać końcówki. Włosy, które są suche i rozdwojone nie urosną, tylko będą się łamać.
Ja na przykład, mimo że dbam o moje włosy, mam problem z przetłuszczaniem się przy skórze. Więc wciąż szukam idealnej pielęgnacji dla moich włosów.

Oto i one :)



A to moje skromne trio do pielęgnacji włosów.



Oto mój numer 1.


Szampon Petal Fresh Moisturizing Shampoo Aloe & Citrus
Jest to szampon nawilżający.
Tak, wiem, że nie powinnam takiego używać, skoro mam przetłuszczającą się skórę głowy, ale on daje cudowne efekty. I w dodatku ma dość przyjemny zapach. Stwierdziłam, że skoro i tak włosy mi muszę myć codziennie, to przynajmniej zastosuje coś delikatnego.

Włosy są wygładzone, gładkie i lśniące.
Używam go pół roku i żałuję, że tak późno na niego trafiłam.
Tylko jest jeden problem... Czasami po umyciu nim włosów, czuję jakby one były niedomyte przy skórze. Dlatego najpierw myję jakimś mocniejszym szamponem, a drugie mycie robię właśnie tym i jest idealnie.
Jak twierdzi producent, szampon zawiera same naturalne, organiczne składniki, więc raczej krzywdy nikomu nie zrobi.
Cena to około 20 zł.

Do tego po każdym myciu używam odżywkę Olia od Garniera.
Niestety jest ona dostępna jedynie w farbach, więc tu jest problem.
Niemniej jednak efekty daje bardzo dobre i nie trzeba jej długo trzymać na włosach (ok. 2 minuty)
Zdecydowanie ułatwia rozczesywanie, z czym miałam dosyć spory kłopot i wygładza włosy.

 I raz na jakiś czas nakładam maskę Biovax Intensywnie regenerująca do włosów suchych i zniszczonych.
 Również bardzo dobra. Wygładza i nadaje blask włosom.
Niestety przez moje zapominalstwo i trochę lenistwo nakładam ją co 2 tygodnie.
Należy ją trzymać na włosach 15-45 minut.


Komentarze

Popularne posty